تهران

طرز تهیه پرایمر خانگی و طبیعی

طرز تهیه پرایمر خانگی و طبیعی
پرایمر یکی از اصلی ترین زیر ساز های آرایش است و چه بهتر است که این زیر ساز چشم از مواد طبیعی و به روش خانگی تهیه شود در این مقاله میخواهیم به شما در مورد ساخت پرایمر با ژل آلوئو را را آموزش دهیم.

ساخت پرایمر خانگی برای آرایش چشم

 برای داشتن یک ارایش چشم زیبا باید بر اساس اصول و قواعد آن عمل کنید که مهم ترین مرحله آن پرایمر یا همان زیر ساز آرایش می باشد. شاید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این باشد که آیا می‌توان یک زیر ساز آرایش را در خانه ساخت؟ بله ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا یک زیر ساز آرایش طبیعی را در خانه درست کنید.

زیر ساز آرایش یا همان پرایمر چیست؟

پرایمر یک نوع زیر ساز برای آرایش چشم است که باعث ثبات  چند ساعتی سایه و همچنین زیبا تر نشان دادن و صاف و یک دست بودن آرایش چشم می‌شود و بهتر است که این زیر ساز  با مواد طبیعی و خانگی درست شده باشد.

زمانی که شما از پرایمر برای سایه چشم استفاده می کنید باعث می شود که رنگ سایه روشن تر به نظر برسد. پرایمر در سه سطح نود، بی رنگ  و سفید میباشد که باعث افزایش عمق  سایه می شود.  پرایمر های موجود در لوازم های آرایشی به دلیل داشتن مواد سمی و مضر  باعث آسیب رساندن به پلک ها می شود به علاوه  در بعضی مواقع باعث آلرژی در فرد،  و همچنین استفاده بیش از حد از این لوازم آرایشی باعث تیره شدن پلک  می شود.

​ طرز تهیه پرایمر خانگی ​
پرایمر یا همان زیر ساز آرایش چشم

 

 آموزش ساخت پرایمر خانگی با مواد طبیعی

 روش اول : ساخت پرایمر خانگی با آلوئه ورا

همانطور که میدانید ژل  آلوئه ورا  خواص  زیادی  دارد و به همین دلیل در بیشتره ماسک ها  و مراقبت های پوستی از  ژل آلوئه ورا  استفاده می کند. آلوئه ورا دارای مواد آهنی،  آمینو اسید ها،  ویتامین ها و مواد دیگری که برای پوست لازم و ضروری است را دارد. 

 این ژل افراد زیادی را به خود جذب کرده است آلوئه ورا  را می توان برای از بین بردن آفتاب سوختگی، زخم، جلوگیری از پیری پوست و مرطوب نگه داشتن پوست  استفاده کرد.  و همچنین این ژل  را برای پاک کردن آرایش و ساختن زیرساز آرایش  مورد استفاده است.

مواد لازم برای درست کردن پرایمر :

  • رس بنتونیت   1 قاشق چایخوری
  • نشاسته ذرت  2 قاشق چایخوری
  • ژل آلوئه ورا   نصف قاشق غذاخوری

ابتدا رس بنتونیت  و نشاسته ذرت را به همراه ژل آلوورا  را درون ظرفی ریخته و با یک قاشق پلاستیکی  با هم مخلوط کنید. بعد از این که خوب باهم ترکیب شدند داخل یک ظرفی بریزید.
 پرایمر خانگی شما آماده است.


روش استفاده از پرایمر:

کمی از پرایمر را بر پشت پلک هایتان بزنید 20 تا 30 ثانیه صبر کنید تا زیر ساز به خوبی خشک و جذب شود و حالا شما می‌توانید سایه مورد نظر را بر روی پلک خود بزنید.
پرایمر را در یخچال نگهداری کنید. این پرایمر تا دو هفته به خوبی باقی میماند.

​ ​ طرز تهیه پرایمر خانگی​
پرایمر برای ثبات رنگ سایه و جذاب بودن بیشتر آرایش چشم

روش دوم: ساخت پرایمر با فوندیشن

 برای زیر ساز آرایش از فوندیشن، کانسیلر و کرم BB استفاده می‌شود. کرم های  مرطوب کننده یک نوع بیس برای پرایمر است که باعث تر و تازه نگه داشتن پوست شما می‌شود.

مواد لازم برای پرایمر :

  • پودربچه
  • فوندیشن
  • مرطوب کننده

مقداری فوندیشن را داخل کاسه ای بریزید و بعد مرطوب کننده و یا لوسیون را اضافه کنید و در آخر هم کمی پودر بچه به آن بیفزاید و مواد را خوب مخلوط کنید. تا به یک مواد یک دست تبدیل شود. پرایمر را درون ظرفی در دار بریزید.

روش استفاده از پرایمر :

زمانی که پرایمر را بر پشت پلک های خود زدید کمی صبر کنید تا خشک شود و بعد آرایش کنید.

اگر شما پوستی چرب دارید می توانید پودر بچه بیشتری بریزید و  اگر پوستی خشک دارید مقدار استفاده پرایمر را بیشتر کنید.

​ ​ طرز تهیه پرایمر خانگی
مواد لازم برای تهیه پرایمر خانگی

راهنمایی های لازم برای ساخت پرایمر خانگی در خانه:

  • شما می‌توانید به جای مرطوب کننده از کره هم استفاده کنید
  • از پودر بچه به جای نشاسته ذرت می‌توان استفاده کرد
  • از لوسیون رقیق شده استفاده نکنید
  • اگر پوست خشک دارید می‌توانید چند قطره ویتامین E را به پرایمر اضافه کنید.
مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی